sjoerddenijs.reismee.nl

Voor de vlugge lezer

Voor de vlugge lezer, een korte samenvatting:

Het volk is aardig, behulpzaam en maken graag een praatje. Je voelt je er erg welkom! Studenten zijn daarbij iets te gefocust op studeren en leven hun eigen leventje.

Ondanks dat ik af en toe verlang naar westerse maaltijden, is het eten hier goed. Vooral Maleisisch en Indiaas bevallen altijd wel!

De airco staat overal ( behalve in mijn kamer) aan waardoor het elk uur weer wennen is wanneer je de hitte in loopt.

De medewerkers van een lokaal koffietentje weten inmiddels dat ik mijn koffie zonder suiker en melk drink, wat uitzonderlijk is want elke Singaporeaan onderhoudt een liefdesrelatie met suiker.

Alcohol (zoals Heineken of Breda bier) drink je hier voordat je uit gaat, vanwege de prijs.

Voor de prijs van een zak Lays-chips haal je net zo goed een volledige maaltijd bij een hawker center

De salamanders lopen hier af en toe door je kamer, de Mieren heb ik gelukkig nog niet gehad!

De gebouwen zijn overdreven groot, net als de zwembaden, de sportvelden en de winkelcentra. Singapore wil duidelijk laten zien dat er aan geld geen gebrek is!

Mijn bed staat half geparkeerd in een kledingkast tegen het lawaai van de naastgelegen weg

De studenten zijn chill, iedereen staat open om nieuwe mensen te leren kennen!

De stad heeft naast flats veel groen, om de paar kilometer loop je een groot park in. BBQ’en en kamperen is bij een aantal parken toegestaan.

Het stappen is anders. In veel clubs draait het om afgehuurde tafels en verlichte drankflessen. Er zijn gelukkig wel plekken waar dit niet het geval is maar dat is even zoeken.

De ene nacht beland je in een nieuwe club met westerse house, de volgende dag sta je op de 5de verdieping van een parkeergarage met livemuziek en een uitzicht over de stad!

Wat betreft reizen, Tussendoor Maleisië bezocht met vrienden en Vietnam bezocht met mijn ma en zus die er 3 weken rondreisde. Ook deel van de foto’s

Whats next; Aankomende week laatste lessen van mijn leven. Studeren voor de examens, dan het vliegtuig naar Indonesië, Waarschijnlijk duiken, surfen en de Rinjanie beklimmen. Vervolgens waarschijnlijk terug zuidoost Azië in om Cambodja, Laos en een stukje van Thailand te zien. Terugkom datum, waarschijnlijk 1 Juli.

Foto's op deze link: https://drive.google.com/drive/folders/1wl_Ai9UkYah9kmsZVA7Uy5RMlOvAgDXj?usp=sharing

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!