sjoerddenijs.reismee.nl

Sjord

Een week lessen achter de rug. Nog best complex om alles hier te regelen maar heb bijna een werkend rooster gecreëerd. Verder stijgt de temperatuur met de dag (momenteel 28 graden) en ben ik gister voor het eerst rood gebakken vertrokken naar het appartement. Toch maar zonnebrand gaan gebruiken na een half uur maar dat deed niet veel meer..

Bedankt voor de moeilijke naam.. De naam Sjoerd blijkt hier in het buitenland namelijk gewoon niet uit te spreken. Iedereen maakt hier zijn eigen variant. De meeste gebruikte tekst; ‘’Sjort, hoe spel je dat? ’’ , maar dan in het Engels.

Afgelopen weekend een amusementen eiland bezocht waar, net als in het centrum van Singapore, niet gelet wordt op geld. Ons doel , het vinden van een strand. Uiteindelijk gevonden bleek het strand uit te kijken op vrachtboten en laad en losdokken hahaha. Toch deed het strandzand weer goed!

Zaterdag ochtend vertrokken naar een paintball centrum met 35 studenten zowel nationaal als internationaal. Eenmaal aangekomen begonnen alle Singaporeanen zich om te kleden in leger outfits.. Dat de Singaporeanen een verplichte dienstplicht draaien van 2 jaar, wat wij even vergeten waren, was te merken aan hun paintball skills. De dag vervolgens weer afgesloten bij ‘ t zwembad!

Zondag Marina Bay bezocht. De bootjes varen hier door de winkelcentra. Deze omgeving zit bomvol toerisme. De doorsnee Singaporeaan zal je hier dan ook niet snel tegenkomen. De Gardens at the bay is een aardig engineeringsproject waar dagelijks onderhoudt wordt gepleegd aan de reusachtige metalen structuren en de planten. Bijzonder om te zien!

Overigens ligt het er allemaal perfect bij, waar je ook maar kijkt. De stad is daarbij in mijn mening een beetje aan het doorslaan. Niks mag ‘’ fout, of iets minder zijn’’. Tevens vind je overal camera’s en mag er niet gegeten en gedronken worden in de metro’s.

En de kauwgom die dit land verbannen heeft verdient even speciaal de aandacht. Vroeger hadden ze hier kauwgom, alleen het volk besloot destijds om de kauwgom tussen de metro deuren te plakken. Als gevolg een metro netwerk dat niet meer werkte vanwege deursensoren die niet meer functioneren. Vandaar dat er besloten is deze geheel te verbannen.

Nu naar college, See Ya!!

Georgine

Sjoerd , volgens emails die we ontvangen zouden er foto s op deze site staan, maar je fotomap is nog steeds leeg. Misschien problemen met uploaden?

Sjoerd

Ja, foto's uploaden werkt gewoon niet. Neemt te veel tijd in beslag. Zorg wel voor 'n linkje naar n map

Groet te