sjoerddenijs.reismee.nl

Trouble in paradise

Nu een aantal weken aan het reizen.

Begonnen in Bali, daar het oude gedeelte gedaan. Erg indrukwekkend, naast de touristische hotspots waar je voor moet betalen is de rest van het eiland eigenlijk mooier. Hoogtepunt, verdwaald raken met scooters in het helse verkeer gedurende de avond. De automatisch gegenereerde Google maps plattegronden blijken niet altijd werkelijk wegen te zijn maar ook bospaden.

Doorgereisd naar Gilli T. 4 dagen studeren en succesvol mijn duikbrevet gehaald. Gezwommen met haaien, schildpadden, nemo Fish, sidder alen etc.

Lombok was de volgende stop m de Rinjani te beklimmen. Een dag voorafgaand wisten ze mijn portemonnee te stelen met al dat mij waardevol was, echter voor hun leverde het weinig op.. Hierdoor de plannen voor mijn reis gewijzigd naar alleen Indonesië. Ben dus druk bezig met het aanvragen van een tijdelijke paspoort.

De rinjani beklommen in vier dagen was een zware beproeving. We hadden besloten om zonder porters ( hulpjes / slaafjes) De berg op te gaan en dus zelf al ons eten, drinken en slaap materiaal mee te nemen. De voeding was echter beperkt tot instant noodles haver en wat fruit. Enorm gave dagen hier gehad en ondanks wat kniepijn het er goed vanaf gebracht.( Zie de foto's die nog volgen ,alsde site werkt) mijn backpack is verder ook nog kapot gebeten door een aap

Terug naar Bali gereisd om documenten in te leveren. Dit doe ik aankomende maandag. Dit weekend Nusa Pennida bezocht. Schitterende natuur hier. Vandaag gezwommen met manta's van een meter doorsnede. In tegenstelling tot Lombok waar ze je spullen stelen is het hier zo veilig dat mensen hun scootersleutels in de scooter laten zitten en ik zonder enige legitimatie een scooter in mijn hand gedrukt kreeg.

Komende week waarschijnlijk Java, Het naastgelegen eiland!







Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!